Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Η δημοτική αρχή το μόνο που μπορεί να κάνει...είναι τονΤΡΟΧΟΝΟΜΟ!!!

 Δημοσιεύμα εφημερίδας ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ

Στο... περίμενε οι κάτοικοι των Τζουμέρκων για τη 2η επαρχιακή οδό

Την έναρξη του έργου βελτίωσης της 2ης επαρχιακής οδού αναμένουν οι κάτοικοι των Κατσανοχωρίων και γενικότερα του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων, που είναι αναγκασμένοι καθημερινά να διέρχονται από έναν άκρως επικίνδυνο δρόμο.
Τα προβλήματα της 2ης επαρχιακής οδού είναι γνωστά εδώ και χρόνια, αφού το ανάγλυφο της περιοχής, αλλά και η απουσία παρεμβάσεων σχεδόν από την κατασκευή της μέχρι σήμερα, έχουν δημιουργήσει έναν δρόμο «καρμανιόλα».
Τα προβλήματα αυτά εντάθηκαν τους τελευταίους μήνες εξαιτίας των έντονων βροχοπτώσεων που έπληξαν την περιοχή τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο του 2010.
Αποτέλεσμα είναι δύο σημεία του τμήματος Ελληνικό – Καλέντζι, λίγο πριν τον οικισμό της Αετορράχης, να έχουν υποστεί σημαντική καθίζηση.
Η δημοτική αρχή έχει αποστείλει έγγραφα και φωτογραφίες στην Περιφέρεια Ηπείρου, προκειμένου να προχωρήσει σε μία προσωρινή αποκατάσταση του τμήματος αν και η οριστική λύση πρόκειται να δοθεί μόνο από το έργο βελτίωσης, το οποίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, με ποσό που αγγίζει τα 10 εκ. ευρώ, έχει δημοπρατηθεί, αλλά ακόμη δεν έχει ξεκινήσει.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων Σωκράτη Γκρέστα, τα προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά σε ολόκληρη τη 2η επαρχιακή οδό έως τα Πράμαντα, καθώς και την 3η επαρχιακή οδό, που καταλήγει στο Ματσούκι μέσω Καλαρρυτών.
Το συγκεκριμένο ωστόσο τμήμα είναι ένα από τα χειρότερα και πιο επικίνδυνα τμήματα της επαρχιακής οδού, που παράλληλα αποθαρρύνει τους εν δυνάμει επισκέπτες της περιοχής, που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια.
ην έναρξη του έργου βελτίωσης της 2ης επαρχιακής οδού αναμένουν οι κάτοικοι των Κατσανοχωρίων και γενικότερα του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων, που είναι αναγκασμένοι καθημερινά να διέρχονται από έναν άκρως επικίνδυνο δρόμο.
Τα προβλήματα της 2ης επαρχιακής οδού είναι γνωστά εδώ και χρόνια, αφού το ανάγλυφο της περιοχής, αλλά και η απουσία παρεμβάσεων σχεδόν από την κατασκευή της μέχρι σήμερα, έχουν δημιουργήσει έναν δρόμο «καρμανιόλα».
Τα προβλήματα αυτά εντάθηκαν τους τελευταίους μήνες εξαιτίας των έντονων βροχοπτώσεων που έπληξαν την περιοχή τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο του 2010.
Αποτέλεσμα είναι δύο σημεία του τμήματος Ελληνικό – Καλέντζι, λίγο πριν τον οικισμό της Αετορράχης, να έχουν υποστεί σημαντική καθίζηση.
Η δημοτική αρχή έχει αποστείλει έγγραφα και φωτογραφίες στην Περιφέρεια Ηπείρου, προκειμένου να προχωρήσει σε μία προσωρινή αποκατάσταση του τμήματος αν και η οριστική λύση πρόκειται να δοθεί μόνο από το έργο βελτίωσης, το οποίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, με ποσό που αγγίζει τα 10 εκ. ευρώ, έχει δημοπρατηθεί, αλλά ακόμη δεν έχει ξεκινήσει.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων Σωκράτη Γκρέστα, τα προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά σε ολόκληρη τη 2η επαρχιακή οδό έως τα Πράμαντα, καθώς και την 3η επαρχιακή οδό, που καταλήγει στο Ματσούκι μέσω Καλαρρυτών.
Το συγκεκριμένο ωστόσο τμήμα είναι ένα από τα χειρότερα και πιο επικίνδυνα τμήματα της επαρχιακής οδού, που παράλληλα αποθαρρύνει τους εν δυνάμει επισκέπτες της περιοχής, που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια.
Η δημοτική αρχή το μόνο που μπορεί να κάνει μέχρι να ξεκινήσει το έργο είναι να προειδοποιεί τους διερχόμενους οδηγούς με κώνους και προειδοποιητική κορδέλα.
«Μάλιστα, μόλις προχθές σημειώθηκε τροχαίο στο συγκεκριμένο δρόμο, ευτυχώς χωρίς θύματα», σημείωσε ο κ. Γκρέστας.

Αίτημα των φορέων και των κατοίκων της περιοχής αποτελεί και η σύνδεση της 2ης επαρχιακής οδού με την Ιόνια, και αντίστοιχα της 3ης επαρχιακής οδού με την Εγνατία.
«Υπάρχει δυσκολία στην πρόσβαση και αυτό δημιουργεί προβλήματα στις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής που αρχίζουν να αναπτύσσονται», ανέφερε.
Δημοπρατήθηκε, αλλά δεν ξεκίνησε
Το έργο της βελτίωσης και ασφαλτόστρωσης της 2ης επαρχιακής οδού από τον κόμβο του Ελληνικού έως το Καλέντζι, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας του ΕΣΠΑ το 2009, και ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον Απρίλιο του 2010.
Μετά από ενστάσεις μεταξύ των μειοδοτών το Σεπτέμβριο του 2010 κατοχυρώθηκε στην κοινοπραξία «ΓΑΛΑΞΙΑΣ-ΔΟΜΙΚΗ ΑΡΤΑΣ» με συνολικό προϋπολογισμό 9,8 εκ. ευρώ.
Παρά τις ενστάσεις που υπήρξαν σε ό,τι αφορούσε τη χάραξη, οι διαδικασίες προχώρησαν και στις αρχές Δεκεμβρίου έγινε ο προσυμβατικός έλεγχος, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, και η Περιφέρεια απέστειλε τα σχετικά έγγραφα στην αποκεντρωμένη διοίκηση, προκειμένου να δώσει το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης.
Μέχρι στιγμής ωστόσο η σύμβαση αυτή δεν έχει υπογραφεί αν και πρόκειται για ένα έργο που έχει ήδη καθυστερήσει αρκετά και είναι μείζονος σημασίας για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών.
Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ και σύμφωνα με πληροφορίες οι απαλλοτριώσεις έχουν προχωρήσει σε ποσοστό 65% περίπου, που σημαίνει πως τουλάχιστον σε ένα τμήμα του έργου μπορούν να ξεκινήσουν να γίνονται εργασίες.  Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι δύο χρόνια και ο νέος δρόμος θα έχει πλάτος 8 μέτρα.
Αίτημα των φορέων και των κατοίκων της περιοχής αποτελεί και η σύνδεση της 2ης επαρχιακής οδού με την Ιόνια, και αντίστοιχα της 3ης επαρχιακής οδού με την Εγνατία.
«Υπάρχει δυσκολία στην πρόσβαση και αυτό δημιουργεί προβλήματα στις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής που αρχίζουν να αναπτύσσονται», ανέφερε.
Δημοπρατήθηκε, αλλά δεν ξεκίνησε
Το έργο της βελτίωσης και ασφαλτόστρωσης της 2ης επαρχιακής οδού από τον κόμβο του Ελληνικού έως το Καλέντζι, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας του ΕΣΠΑ το 2009, και ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον Απρίλιο του 2010.
Μετά από ενστάσεις μεταξύ των μειοδοτών το Σεπτέμβριο του 2010 κατοχυρώθηκε στην κοινοπραξία http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=5403820778861562954«ΓΑΛΑΞΙΑΣ-ΔΟΜΙΚΗ ΑΡΤΑΣ» με συνολικό προϋπολογισμό 9,8 εκ. ευρώ.
Παρά τις ενστάσεις που υπήρξαν σε ό,τι αφορούσε τη χάραξη, οι διαδικασίες προχώρησαν και στις αρχές Δεκεμβρίου έγινε ο προσυμβατικός έλεγχος, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, και η Περιφέρεια απέστειλε τα σχετικά έγγραφα στην αποκεντρωμένη διοίκηση, προκειμένου να δώσει το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης.
Μέχρι στιγμής ωστόσο η σύμβαση αυτή δεν έχει υπογραφεί αν και πρόκειται για ένα έργο που έχει ήδη καθυστερήσει αρκετά και είναι μείζονος σημασίας για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών.
Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ και σύμφωνα με πληροφορίες οι απαλλοτριώσεις έχουν προχωρήσει σε ποσοστό 65% περίπου, που σημαίνει πως τουλάχιστον σε ένα τμήμα του έργου μπορούν να ξεκινήσουν να γίνονται εργασίες.  Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι δύο χρόνια και ο νέος δρόμος θα έχει πλάτος 8 μέτρα.




ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ :  
ΤΕΛΙΚΑ Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΜΟΝΟ ΤΟ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΥΡΙΕ ΓΚΡΕΣΤΑ;
ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΤΥΠΟΥ "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥΝΕΛ" κτλ  ΕΝΑΙ;
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΚΥΡΙΕ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΕ ΤΩΡΑ!!!